Pasta med knaperstekt bacon och ärtor

2013-10-07 ∞ 20:29:44
Jag gillar pasta och äter det relativt ofta. När jag gör pastasås så höftar jag alltid, och här nedan följer ett ungefärligt recept på en pastasås jag gjorde för ett tag sedan. Som bas använder jag oftast grädde och creme fraiche, och tillsätter sedan det jag känner passar bäst för stunden.
 
1 pkt bacon
2,5 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 dl riven ost
1,5 dl ärtor
svartpeppar
 
~ 4 port
Knaperstek bacon, som är klippt i mindre bitar, i botten på en kastrull. Häll sedan över det på hushållspapper för att få bort onödigt fett. Häll därefter grädde och creme fraiche i kastrullen, rör om ordentligt så att du får med smakerna från botten av kastrullen. Låt det koka ihop lite och tillsätt bacon, ca riven ost och krydda med svartpeppar och eventuellt lite salt efter smak och tycke. Om såsen blir för tjock av osten är det bara att hälla i ytterligare lite grädde, såsen ska dock vara krämig i konsistensen. Koka pasta enligt anvisning under tiden du gör såsen, och tillsätt ca ärtorna i såsen när några minuter återstår av koktiden. Blanda sedan ihop pastan och såsen!

Kommentarer
felicia
2013-10-07 @ 20:36:14
http://feliciaholmgren.blogg.se/

gott!


Jag besvarar kommentarer i bloggen, så se till att komma tillbaka!
Är tyvärr inte intresserad av reklam, tävlingar, länkbyten etc.

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-postadress: (frivilligt och visas ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback